duminică, 1 noiembrie 2015

Tinerii din ziua de azi nu mai sunt ca cei de pe vremuri. Și foarte bine fac!

Generația mea și generația imediat următoare o să schimbe lumea. Și dacă nu o să schimbe lumea, măcar o să schimbe România, la momentul oportun. Am auzit de multe ori că „tinerii sunt singura speranță pentru țara asta” și în momentul ăsta chiar cred că așa este. De ce?




Pentru că 7000 de tineri sau chiar mai mult au mers astăzi de la Universitate sau de la Piața Unirii până la clubul Colectiv ca să aprindă o lumânare, să lase o floare sau să stea un pic și să se gândească la cei care s-au dus și la cei care sunt încă în spitale. Și au mers ordonat, fără gălăgie, fără să se înghesuie, fără să se bată care să aprindă primul lumânarea. Au mers împreună și au suferit împreună. Din  nou: liniștiți, ordonați și solemni. Toate astea în timp ce acum câteva săptămâni babele se călcau în picioare și se băteau care să pupe prima niște oase expuse publicului larg și credul. Apropos de asta. Domnule Patriarh, știu că și alte cunoștiințe de-ale mele v-au mai întrebat, dar aș dori să punctez și eu. Pe când ne onorați și dumneavoastră cu un cuvânt pescuit din izvorul înțelepciunii dumneavoastră? Sau pentru că s-a decis că trupurile celor care s-au dus în coșmarul de vineri noapte vor fi înmormântate din forndurile primăriei ați decis că nu e cazul să mai ziceți ceva? Haideți totuși un pic în față, că poate vor enoriașii pupători de tablouri să audă o părere sfântă.






Pentru că tinerii sunt cei care umblă prin spitale încercând să împartă oamenilor de acolo băuturi calde, sandwichuri făcute acasă sau orice ar mai putea să dea, doar ca să încerce să aducă un zâmbet pe fața rudelor celor internați. Pentru că tinerii au sentimente și încă mai au dorința asta, absurdă din punctul unora de vedere, de a face lumea asta un loc mai frumos și mai bun. Da, tinerii sunt cei care petrec în cluburi până în zori și se îmbată, și vomită în taxi, ca să o citez pe Ozana Barabancea. Apropos de asta: doamna Ozana Barabancea, ați declarat că nu înțelegeți cum își pierd tinerii vremea în felul ăsta și că preferați să citiți o carte în loc să ieșiți în club. Înafară de cartea de bucate, pe care e clar că ați citit-o din scoarță în scoarță, ce cărți mai citiți? Că mi se pare că sunteți suficient de agramată și de incoerentă în exprimări încât să îmi permit să pun sub semnul întrebării calitatea și cantitatea cărților pe care le citiți.






Pentru că tinerii simt durerea, o acceptă și încearcă să meargă mai departe în viață, purtând durerea în suflet. Am fost astăzi la marșul în tăcere de care am zis mai sus împreună cu o parte din „copiii lui Miriam”. Copiii lui Miriam înțeleg ce s-a întâmplat, regretă ce s-a întâmplat și sunt dornici să ajute cum pot ei și cum știu ei mai bine. Cu toții ne simțim inutili, cu toții vrem să facem mai mult decât e nevoie. Copiii lui Miriam sunt niște copii extraordinari, precum sunt toți copiii pe care i-am văzut astăzi la marș. Copiii lui Miriam au sentimente și empatizează. Apropos de asta: domnule Cristoiu, dumneavoastră chiar nu mai sunteți normal la cap? Cum puteți în a doua zi de doliu național să declarați, mai pe șleau sau mai pe ocolite, că președintele țării noastre avea nevoie de un eveniment de genul ăsta și i s-au servit 27 de morți pe tavă. Sunt 30 acum. Medicii sunt reținuți în declarații. Domnule Cristoiu, permiteți-mi să vă întreb: dumneavoastră aveți copii? Că eu nu am, dar zău că de 2 zile încoace simt că mi s-a sfâșiat sufletul și abia reușesc să adorm. Câți ani au copiii dumneavoastră, domnule Cristoiu? Ies în cluburi? Ies în baruri? Cum ar fi domnule Cristoiu să auziți la știri că locul în care se află copiii dumneavoastră a luat foc și ei să nu vă mai răspunda la telefon. Niciodată. Ați declara, domnule Cristoiu, „copiii mei i-au fost serviți pe tavă lui Iohannis”? Chiar îmi pare rău că am ajuns să am pentru dumneavoastră aceeași doză de respect pe care o am pentru madame Barabancea. La un moment dat ați fost un jurnalist. Acum sunteți un jeg.



Pentru că tinerii s-au dus să doneze sânge până când au spus cei de la centrele de recoltare că nu mai pot face față și pentru că tinerii sunt cei care au contactat diverse companii pentru a-i ruga să ajute așa cum pot. Pentru că restul erau prea ocupați să claxoneze oamenii care marșau azi. Într-adevăr, duminică la prânz sunt multe locuri unde trebuie să ajungi și nu suportă amânare. Apropos de asta: bai, Oana Zăvoranu? Nebună știu că ești de mult, de când o târai pe maică-ta pe la toate televiziunile cerându-i nu știu ce bani. Dar n-ai vrea să nu mai vomiți păreri? Că îi stârnești pe ăia la fel de dobitoci ca tine. Stupefiant, există oameni care te consideră un formator de opinie și ascultă tâmpeniile tale cu numerologia, cu Haloween-ul și altele ca asta. Au murit oameni, Oana Zăvoranu. Nu te-a întrebat nimeni care e părerea ta despre motivul pentru care au murit. Taci din gură, Oana Zăvoranu, că habar nu ai ce vorbești.






Pentru că tinerii o să schimbe la un moment dat totul. Pentru că generația Y, generația McDonald's, generația pe care o ridicați de pe scaun în tramvaie și autobuze, generația pe care o numiți „generație de cretini” doar pentru că nu se aliniază cu obiceiurile voastre deprinse de pe vremea comunismului de care nu vreți să scăpați e demna urmașă a „generației în blugi”. Tot oameni pe care îi batjocoreați și îi etichetați „golani”, „pierde-vară” sau mai știu eu cum. Generația Facebook s-a mobilizat pe Facebook și a reușit să strângă 7000 de oameni care să aducă un omagiu altor tineri care s-au dus cu mult înainte de vreme și care și ei, au făcut lumea asta mai frumoasă și, cu siguranță, acum fac o alta mai bună.

Tot așa, generație frumoasă! Tot așa!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu