vineri, 4 octombrie 2013

Jurnal de calatorie: ziua 4 - te iubesc, David

Am scos telefonul de Israel si am cautat numarul lui David. Am zis de la bun inceput ca nu se poate sa stau doua saptamani in Israel  si sa nu ajung sa il vad, chit ca ma apuca noaptea si trebuie sa dorm pe scaune in spital. Am sunat si mi-a raspuns o voce pe care nu o mai auzisem de mult, dar mi-era asa dor sa o aud. Era vocea lui, la un volum mult mai mic, dar era a lui. I-am zis ca vin si mi-a zis ca va asteapta. Nu o sa ma apuc sa povestesc cum am ajuns si cat mi-a luat, pentru ca in postul asta, detaliile astea chiar nu conteaza.

Am ajuns in camera dinaintea salonului lui David, unde mi-am pus halat, manusi si o masca pe fata. In mod normal, masca nu e necesara, dar pentru ca sunt racita si David nu are voie sa intre in contact cu nici un virus sau bacterie, eu am purtat una. Am intrat in salon si acolo era David, in pat, impreuna cu mama lui care statea langa el si vorbeau. In momentul in care am intrat, am simtit un nod in gat. Senzatia aia ca mai am putin si izbucnesc in lacrimi se instalase in tot corpul si nu stiam cum sa fac sa castig razboiul asta. Si atunci, mi-am adus aminte ce mi-a scris Gigly pe facebook cu o seara inainte: "si sa nu dea dracu' sa plangi de fata cu David". Si atunci, nu am plans. M-am dus la el, l-am luat in brate si el m-a imbratisat inapoi. Strans. Asa cum o facea de fiecare data cand ne vedeam in fata la club A. M-am asezat langa el, pe pat si l-am intrebat ce face. E bine...il doare...e ranit, dar lupta in continuare. A luptat cu indarjire pana acum, sunt convinsa ca o va face in continuare. A scos la un moment dat de sub patura buletinul de Israel si mi-l intinde zicand "uite, sunt cetatean israelian acum". Si zic "asa e...bravo". "Uita-te putin prin el", imi zice. Iau buletinul, il frunzaresc si i-l dau inapoi. Nu inteleg ce vrea. "Ai vazut poza?" ma intreaba. "Da. Esti tu cu ochelari", ii raspund. "Ia mai uita-te o data" imi zice zambind. Iau inapoi buletinul si vad ca poza de acolo e o poza de la Gesher, cand avea ochelarii lui Gigly pe ochi. "Aaaaa...stiu poza astaaaaa...e de la Gesher din ultima seara, nu?". "Da...si e facuta de tine", imi zice incet. Dragul de el...si-a adus aminte ceva ce eu uitasem. Mai stiam eu ca eu am facut poza aia? Nu mai stiam...

Am stat pret de o ora si jumatate de vorba. Mi-a povestit ca luni mai are o operatie de facut la picior, sa ii puna grefa, de Viky terapeuta, de cum il doare, de cum o sa fie, de cum i-a fost si de cum ii e. Ii e bine, dar vrea acasa. "Vreau inapoi...sa stau cu voi pe terasa la club A si sa bem gin tonic". Asa mi-a zis. "Eeee..lasa...ca acum oricum e iarna si e inchisa terasa. Pana te faci tu bine, se face si vreme de terasa si atunci sa vezi cum o sa fie". Am ras, am glumit, am vorbit. Nu mai rade cu aceeasi pofta, dar e normal. E slabit. Foarte slabit. Dar inca are licarirea aia in ochi. Licarirea pe care o iubesc eu si care o iubesc toti cei care il cunosc. Licarirea aia mi-a promis ca o sa se faca mai bine decat e deja si ca o sa il strang in brate cat de curand, cand o sa fie acasa.

David, te iubesc asa cum nu iubesc pe nimeni. Te iubesc din admiratie, sau te admir din iubire, nici eu nu stiu. Dar m-ai invatat atat de multe, sigur, fara sa vrei. M-ai invatat ca toate supararile pe care le avem in viata sunt niste chestii atat de mici, incat ar trebui sa ne aduca zambete, nu incruntari. M-ai invatat sa lupt, sa vreau sa traiesc, sa vreau sa am oameni langa mine la care sa tin si care sa tina la mine. M-ai invatat ca niciodata nimic nu se termina, decat cand decidem noi ca se termina. Te-ai luptat cu mainile goale cu viata si ai invins. Eu eram gata sa ma lupt cu mainile goale cu Dumnezeu pentru tine. Pentru ca nu am inteles, nu inteleg si nu o sa inteleg vreodata de ce nenorociri ca astea se intampla oamenilor buni si cu suflet curat, iar cei rai o duc bine mersi.

Dar nu ma mai lupt cu nimeni. Tu ti-ai castigat lupta si ma bucur pentru recuperarea ta incredibila cum nu cred ca o sa ma mai bucur curand pentru ceva.

Scumpule, esti minunat. Te astept cu un gin tonic pe terasa la club A.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu