miercuri, 2 octombrie 2013

Jurnal de calatorie: ziua 2 - Tel Aviv

M-am trezit...nu! Am fost trezita la 10 si jumatate dimineata. Asta dupa ce mi-a sunat alarma pe care am setat-o in Romania si am uitat sa o opresc in Israel la 2:45 a.m. O minunatie, mai ales ca telefonul meu cazuse sub pat... Ma rog. M-am dat jos din pat pe la 11 in timp ce matusa mea vorbea cu mine diverse. Si, cand zic "diverse" vreau sa fiu draguta si sa nu o spun pe aia dreapta: ca nu am retinut sau inteles absolut nimic din ce zicea pentru ca eram cheauna,nu bausem cafea, imi scuipam plamanii si cautam cu disperare picaturile de nas.

Am mancat micul dejun,am baut cafea si m-am facut om. Am luat laptopul in brate, i-am dat buna dimineata lui Gigly, am ras un pic cu Andrei si i-am scris cateva randuri lui Serban. Dupa care, am trecut la planificarea zilei. Am vorbit cu Anda, am vorbit cu Dana,am vorbit de m-au durut degetele pe mine si pe ele capu' pana cand am gasit un program convenabil pentru toata lumea. La ora 4 m-am suit in masina unchiului meu ca sa ajung la gara. Am mers pe niste drumuri cum Romania nu o sa vada vreodata, sau, ma rog...poate o sa vada in poze si, in 10 min am ajuns. Am luat beletu' m-am suit in tren si intr-o ora am ajuns in Tel Aviv. Aici ma astepta un puhoi de oameni, care mai de care mai grabiti, mai agitati si mai colorati, dar tuturor le lipsea fata aia posomorata pe care o vezi la toti bucurestenii. Le lipsea rautatea aia si le lipsea tristetea. Chit ca toti vorbesc tare, urla si dau din maini, sunt veseli. Asa isi manifesta ei bucuria: urland cat ii tin plamanii "Eeeee...ma coreeee??? Col tov? Col tov, col beseder, baruch hashem".

A venit Anda sa ma preia din gara. Stiam ca nu poate sta mult, asa ca am baut o cafea la o cafenea de pe langa gara, ne-am updatat, in mare privitor la vietile noastre, ne-am bucurat de ce am auzit si am plecat inspre Dana si David.

Dana si David au un apartament imens si tare primitor. Pe langa faptul ca atunci cand intri in bloc ai impresia ca esti intr-un hotel, camerele sunt mari si frumos distribuite, iar terasa iti ofera o priveliste tare frumoasa.

Dana a plecat la dansuri israeliene. Cei care o cunosc personal pe Dana, inteleg de ce, iar cei care nu, sa faca bine sa se uite la clipurile de la oricare Machol Romania. Deci, Dana a plecat sa danseze, asa ca pe mine m-a dus David cu autobuzul pana in Jaffo, ca sa vad portul si cetatea. Acum, nu stiu daca asa se numeste,dar asa ii zic eu. "cetate". Pentru ca asa arata.

Am facut poze, am vazut tot tot Tel Avivul si ne-am plimbat pe stradute. Dupa care,am descoperit o strada cu,tot felul de mancaruri si de chestii. Un fel de inceput de Lipscani, unde sunt toate shaormeriile alea. Si, cu toata lipsa mea de pofta de mancare, am cumparat un trigon cu branza pentru ca arata tare tare bine. Si, cu chiu cu vai, am reusit sa il mananc. Deci o saptamana mai supravietuiesc.

Ne-am intors acasa tot cu autobuzul, cu un sofer bezmetic. De fapt, am impresia ca toti israelienii conduc asa, mai ales ca majoritatea au masini cu cutii de viteza automate, ceea ce ii face prea putin soferi in ochii mei.

Concluziile zilei: israeliencele mesteca guma cu gura deschisa si e groaznic de enervant..mai ales daca mai si vorbesc in timp ce mesteca. Tel avivul e frumos. E o combinatie intre Mamaia, Cluj si Frankfurt. Dar doar partile bune ale oraselor astora:).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu