miercuri, 15 mai 2013

mirosul de alcool combinat cu cel de balsam de rufe

Mi-e asa dor sa simt mirosul asta. Dupa o noapte de betie crunta sa am gust de vodka in gura, dar sa imi miroasa asternuturile a primavara sau dupa doua sticle de vin baute domestic sa miroasa a dimineata in toata casa.

Tin minte ca ma trezeam noaptea si ma enervam cumplit pentru ca asta se intampla doar din cauza ca ma intepai cu barba si pentru ca te miscai mai mult decat puteam eu suporta eu in somn.

Mi-e dor de o privire de copil si de replica aia de copil tampit: "ochii mei sunt albastri pentru ca tu te uiti impreuna cu mine la cer. Poate ca doar noi doi ii vedem albastri. Sau poate celorlalti nu le pasa.". Cand eram copii eram creativi si prosti. Ne pierdeam in dulcegarii atat de inutile si atat de gretoase incat acum, cand imi aduc aminte de ele, le vad ca pe niste amintiri frumoase, dar nu pot sa nu exclam dupa fiecare din ele: "Of! Ce prosti eram!"

Si mi-e dor de toate astea nu pentru ca as vrea sa se intoarca, sau cel putin nu sub forma asta. Mi-e mai mult ciuda decat dor pentru ca undeva, in drumul spre castelul din melodia de la Vama Veche, ne-am dat drumul la maini si eu am luat-o hais si tu cea. Si, acum, stam asa...ca doi prosti in fata castelului asteptand sa se coboare podul ca sa nu cadem in lacul plin cu crocodili.

Azi stateam in mijlocul strazii in timp ce ploua si fumam incercand cu nesat si incapatanare sa imi dau seama de ce dracu' atunci cand eram mica fugeam de ploaie si acum ma chinui sa las cat mai putine picaturi dintr-o ploaie de vara sa scape fara sa imi atinga corpul. Si, in timp ce trageam cu pofta dintr-un Dunhill albastru lung mi-am adus aminte ca intr-o zi de iulie, imparteam cu cineva un Lucky Strike rosu in mijlocul parcului de la Eroilor si ascultand de la partenerul de tigara "vezi tu cum se duce scrumul? Asa se duc si amintirile.  Si e de datoria noastra sa tragem cat mai incet dintr-o tigara, ca sa avem timp sa punem bine scrumul...in scrumiere cu capac".

Mi-e ciuda. Mi-e tare ciuda!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu