luni, 25 februarie 2013

orasul care promite

Varsovia. Varsovia e orasul care promite si uneori se tine de promisiuni, alteori uita ca le-a facut si alteori nu vrea sa le respecte fix de-a dreacu'.



E un oras atat de friguros in februarie incat iti vine sa faci ca ala micu' din South Park si sa zici "screw you guys! I'm going home!", sa iti aprinzi o tigara si sa ii zici taximetristului "to the airport" fix ca in reclama aia veche la Pepsi. Pentru ca altfel oricum nu ar intelege, dat fiind faptul ca polonezii nu vorbesc engleza. Daca te-ai ratacit si vrei sa ajungi la hotel discuti cu bastinasii pana te dor mainile si tot al nimanui esti.

E un oras care a luat-o de la zero, dar caruia i-a iesit exceptional. Cand o sa fiu mare, o sa fiu ca Varsovia. Adica, oricat m-ar bombarda inamicii (sau, ca sa vorbim in termeni de manele, dusmanii) sa pot sa ma fac mai frumoasa ca inainte, sa am un fond de ten mai puternic, niste farduri de pleoape mult mai frumos colorate si rezistente si un zambet mai larg decat cel pe care l-am avut in timp ce ma plimbam pe strazile capitalei polandeze.

E un oras pe care il poti iubi si pe care il poti detesta in acelasi timp. Il iubesti pentru arhitectura post comunista combinata cu cea austro - ungara, dar nu e o combinatie deranjanta. Ba chiar iti clateste retina cu clor. Insa, motivele pentru care il poti uri sunt variate si multiple. E pustiu, oamenii sunt reci si au fata de creaturi incapabile de sentimente. Femeile par frigide si barbatii frustrati. Asta probabil din cauza ca au femei frigide.

Varsovia mi-a deschis apetitul de mai bine si m-a facut sa ma simt cozy intr-un oras departe de casa. Asta poate si din cauza ca toate camerele din Marriot-ul varsovian au aspect de dormitoare de swingers. Adica au doua paturi matrimoniale, o noptiera si o baie cu multe oglinzi, ceea ce...ma rog. Lasati.

A fost frig. Am fumat cu mana pe jumatate degerata. Am dormit putin. Prea putin, poate. Am ras pana am ragusit si am zambit de/cu drag. Am injurat in romana fara ca ceilalti sa inteleaga si am baut prea putin sau prea mult, in functie de sistemul de referinta al unuia, uneia sau altora.

Nu o sa imi fie dor de orasul ala decat pentru ca e altceva inafara de Bucuresti. Tot ce am inceput acolo o sa sfarsesc aici sau in alte parti.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu