miercuri, 12 decembrie 2012

Edgar Allan Poe si colindele

Pe mine ma deprima sarbatorile de iarna groaznic de tare. Atat de tare incat cred cu tarie ca pe la vreo 50 de ani, cand nu o sa mai am rabdare si tarie de caracter,  o sa ajung sa imi tai venele pe lung in timp ce il ascult pe Hrusca.
Ceea ce ma deprima nu e neaparat faptul ca se intuneca la 5 dupa - amiaza, dar trebuie sa recunosc ca ma enervez foarte tare cand imi aduc aminte ca acum cateva luni, la ora 5, ma vaitam ca mor de cald si asteptam sa se lase seara ca sa ies din casa.

Nu ma deprima atat de tare nici macar temperaturile scazute sau mocirla de pe strazi (aia nu e zapada, my friends), nici babele infofolite care nu se misca din fata usii autobuzului sau cainii fara adapost care sunt siliti sa doarma in zapada.

Ceea ce ma deprima sunt colindele. Acele cantece mizere care seamana cu marsuri funebre. Acele melodii monotone despre oameni de zapada, reni, Mos Craciun, Astazi s-a nascut Hristos si restul ansamblului. De ce sunteti tristi ca vi s-a nascut Mantuitorul? De ce cantati cu glasuri sterse despre Fecioara Maria naste pe Mesia? Sa ne bucuram, zic. De la prieteni stiu ca, de Craciun, se bea, se mananca, se mai bea, se mai mananca si, nu in ultimul rand, se mai bea. Eu, de obicei, cand mananc si beau atat de mult, cel mai trist cantec pe care il cant este "nu am chef azi" de la Vama Veche, dar daca s-ar naste salvatorul neamului meu, nu as canta "N-are scutec de-nfasat, nici hainute de imbracat". Aia e! Punem mana de la mana, facem mai multe maini de ajutor si ii dam o carpa pe post de scutec si o blana de oaie ca sa ii tina copchilului de cald. A nascut in grajd...nu se gasea o oaie de jumulit?

  Eu zic sa se scrie niste versuri despre sarmale, slana, caltabosi, salata boeuf si sa le atribuim linia melodica de la Gangnam Style. Sa vedeti ce de-a covrigi, portocale, bani si scuipaturi de deochi o sa primeasca aia micii de bat la usa daca vin cu super - hit-ul asta (heeey, piftie Lady, Opa SarmaStyle!!)... Ganditi contemporan, dragilor...

Si, nu ca imi place sa ma laud, cu toate ca imi place, va invit sa descoperiti diferentele dintre "ooooo ce vesteeeee minunaaaaaAAAaaaata" si ce las mai jos. Dar, din nou, nu ca sa ma laud, ci ca sa va largesc orizonturile. Va pupa, Fifi!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu